Acte necesare
V-ați decis să vă vindeți societatea comercială sau părți sociale ori acțiuni?
Atunci mențiunea pe care trebuie să o înregistrați la Oficiul Registrului Comerțului este cea privind cesiunea de părti sociale, respectiv de acțiuni, după caz.
- carte de identitate sau paşaport al fiecărui asociat;
- actul constitutiv actualizat;
- dacă potrivit actelor de cesiune s-au obţinut câştiguri de către cedentul persoană fizică din vânzarea parţilor sociale, câştiguri determinate ca diferenţa pozitivă între preţul de vânzare şi valoarea nominală/preţul de cumpărare, se vor depune şi documentele de plată a impozitului pe venit.
Cesiune parti sociale intre asociati
În cazul în care cesiunea părţilor sociale se face între asociaţi, procedura presupune:
- aprobarea cesiunii în cadrul adunării generale a asociaţilor (prin majoritatea prevăzută în actul constitutiv);
- încheierea unui contract de cesiune între asociatul cedent şi asociatul cesionar;
Cat dureaza intreaga procedura?
- Pe de altă parte, în cazul cesiunii de părţi sociale către terţi (persoane din afara societăţii), procedura de înregistrare la Registrul Comerţului durează aproximativ doua luni şi presupune depunerea a două dosare distincte.
Durata de înregistrare a procedurii diferă după cum cesiunea părţilor sociale se efectuează între asociaţi sau către persoane din afara societăţii.
În cazul cesiunii de părţi sociale între asociaţi, procedura durează aproximativ 2 zile lucrătoare de la depunerea documentelor la Registrul Comerţului.
Cum se modifica datele societatii dupa ce a fost vanduta?
- Odată perfectată cesiunea părţilor sociale se va opera actualizarea actului constitutiv cu privire la datele de identificare ale noilor asociaţi, numărul de părţi sociale deţinute de fiecare, proporţia acestora în capitalul social al societăţii, în vederea depunerii si inregistrarii in Registrul Comerţului.
- Celelalte date ale societăţii (sediu social, obiect de activitate, administratori) se vor schimba numai în măsura în care asociaţii vor decide astfel.