INFIINTARE PFA BRASOV

PFA – adica persoana fizica autorizata.

*Firma unui profesionist, persoană fizică autorizată, se compune din numele acestuia scris în întregime sau din numele şi iniţiala prenumelui acestuia, la care se adaugă sintagma „persoană fizică autorizată” sau PFA.

NOU:
Sotul/sotia titularului II, PFA, poate sa inscrie in Registrul Comertului o declaratie pe proprie raspundere, ca participa in mod obisnuit la activitatea desfasurata de intreprinderea individuală/persoana fizică autorizată! 

Conform OUG nr. 44/2008, pot desfășura activități economice în forma PFA persoanele fizice care:

  • au împlinit vârsta de 18 ani;
  • nu au săvârșit fapte sancționate de legile financiare, vamale și cele care privesc disciplina financiar-fiscală, de natura;
  • celor care se înscriu în cazierul fiscal;
  • au un sediu profesional declarat conform legii;

DE CE PFA?

AVANTAJE

  • disponibilitatea imediată a veniturilor realizate;
  • eliminarea altor costuri suplimentare datorită organizării contabilității în partida simplă;
  • posibilitatea accesării de credite în calitatea de persoană fizică;
  • persoanele fizice autorizate pot face angajări persoanelor cu contract individual de muncă;
  • nu este necesar un capital social;

DEZAVANTAJE PFA

  • este obligatorie încheierea de contracte directe cu Casa de Asigurări de Sănătate și cu Casa de Asigurări Sociale pentru plata contribuțiilor necesare;
  • datoriile PFA-ului pot fi recuperate din averea proprie a persoanei fizice;
  • la înființare, este necesară justificarea experienţei/pregătirii profesionale pentru fiecare cod CAEN ales.

INFIINTARE PFA BRASOV - ACTE NECESARE

  • Cartea de identitate sau paşaportul titularului PFA;
  • Documentele care atestă drepturile de folosinţă asupra sediului profesional – Extras CF sau contract de proprietate;
  • Documentele care atestă pregătirea profesională şi/sau documentele care atestă experienţa profesională
  • Acordul vecinilor si al Asociatiei – formular tip

Ulterior infiintarii, urmează să depuneți declarații la:

  • Casa Națională de Pensii,
  • Casa Națională de Sănătate,
  • Administrația Financiară.

Persoana fizică autorizată va plăti lunar sau trimestrial taxe către stat. Astfel că veți avea de plătit impozitul de 16% la care se adaugă și pensia de 31% din salariul declarat și 5,5% pentru sănătate.

TERMEN:

4 zile lucratoare din momentul in care dosarul este depus la Registrul Comertului

Pentru detalii si programari, va rugam sa sunati la
0745 477 083 sau 0724 938 308

Programeaza-te pentru o sedinta de consiliere gratuita. Consilierii nostri iti stau la dispozitie pentru a gasi solutiile potrivite la nevoile tale.